مستندات گوگل تبدیل می‌شود به: درایو گوگل(G Drive)!
تبادل لینک
لینک دونی ادلیست
تبلیغات
افزایش ادلیست  یاهو  و افزایش بازدید سایت تضمینی
تبلیغات
مستندات گوگل تبدیل می‌شود به: درایو گوگل(G Drive)!
  • بازدید : (298)
مستندات گوگل یکی از سرویس‌های گوگل مبتنی بر پردازش ابری است که یکی از مهمترین نیازهای اینترنت امروز است، این سرویس از دل سرویسی به نام Writley بیرون آمده است، سرویسی که چندین سال پیش توسط گوگل خریداری شد. مستندات گوگل همانطور که از نام آن نیز بر می‌آید اسناد شما را نگهداری می‌کند و البته به شما امکان اعمال تغییرات را روی آن‌ها نیز می‌دهد، شما می‌توانید با دوستان خود، روی یک فایل در محیط وب کار کنید و دسترسی‌های آن‌ها را به طور دقیق تعیین کنید و یا اینکه یک سند را در اینترنت به اشتراک بگذارید و حتی تعداد بازدید‌های انجام شده از آن سند را توسط Google Analytic بررسی کنید.
پشتیبانی از اسناد صفحه گسترده(SpreadSheets) و اسناد ارائه مطالب(Powerpoint) نیز در این سرویس گنجانده شده است. این امکانات، گوگل را نیز وارد دنیای بزرگان نرم‌افزارهای اداری مانند Microsoft Office و OpenOffice کرده است*، البته تفاوت میان این سرویس‌ها بسیار زیاد است ولی در آینده و با توجه به هدف گذاری‌های انجام شده در گوگل رقابت میان این نرم‌افزارها از اینکه امروز هست بسیار بیشتر خواهد شد،
یکی از دلائل این پیش‌بینی رشد استفاده از این سرویس در میان سرویس‌های گوگل در چندسال اخیر است و شاید مهمتر از آن، این موضوع باشد که این سرویس شاید تنها نرم‌افزار اداری قابل قبول روی سیستم‌های موبایل در بستر وب‌موبایل باشد، جایی که رقیبی را پیش روی خود نمی‌یابد.
مستندات گوگل از طریق وب‌موبایل قابل دسترسی هستند و شما حتی می‌توانید اسناد صفحه گسترده خود را با موبایل و بدون نیاز به نصب هیچ نرم‌افزاری و تنها از طریق مرورگر ادیت کنید. این سرویس از فایل‌های حاوی مستندات کاربران مانند doc, docx, xls, xls, rtf, txt و بسیاری دیگر پشتیبانی می‌کند.
 

docs_logo_sm

Files in Google Docs

پوشه Files در لیست پوشه‌های رزرو شده مستندات گوگل

ولی موضوعی که در تیتر مقاله به آن اشاره شده است؛ حدوداً یک سال پیش گوگل اعلام کرد که کاربران امکان بارگذاری فایل‌های با پسوند pdf را نیز بر روی این سرویس خواهند داشت، بعد از بارگذاری نیز گوگل این فایل‌ها را توسط یک نرم‌افزار به کاربران نشان می‌داد تا در هر جایی بتوانند آن‌ها را به اشتراک بگذارند. نکته جالب در اینجاست که تا مدتی پیش گوگل فایل‌های pdf را در پوشه‌ای به نام PDFs نگه می‌داشت ولی چند روزی است که نام این پوشه به Files تغییر یافته است! این موضوع، این فرض را که درایو گوگل از دل یکی از سرویس‌های حاضر گوگل سر بر خواهد آورد را محتمل‌تر می‌کند. سرویس مستندات گوگل یکی از مهمترین کاندیدهای این تغییر بوده است و همانطور که از شواهد بر می‌آید، گوگل با رزور کردن پوشه‌ای با نام Files این فرضیه را تقویت کرده است.

خیل عظیمی از کاربران وب انتظار داریو گوگل را می‌کشند، سرویس درایو گوگل میتواند به عنوان حلقه مکمل سرویس‌های گوگل عمل کند. مایکروسافت مدت زیادی است که سرویس بسیار خوبی موسوم به SkyDrive را با حجم مجانی ۲۵GB راه اندازی کرده است که در کنار سرویس Live به خوبی کار می‌کند، ولی گوگل در تمام این مدت حرکت بزرگی در زمینه راه‌اندازی سرویس GDrive انجام نداده است، این موضوع را می‌توان یکی از نقاط ضعف فعالیت‌های گوگل در چندسال اخیر دانست، زمانی که سرویس‌های مهم اشتراک‌گذاری داده‌ها مانند RapidShare و drop.io فعالیت گسترده‌ای را روی وب انجام می‌دادند، گوگل آرام نظاره‌گر رشد این سرویس‌ها بود، ولی هنوز هم دیر نشده است زیرا این سرویس‌ها محدودیت‌های بزرگی را برای کاربران ایجاد می‌کنند و این محدودیت‌ها مسبب نارضایتی میان کاربران این سرویس‌ها شده است، گوگل هنوز نیز می‌تواند از نارضایتی کاربران و محبوبیت خود استفاده کند و سرویس درایو گوگل را برای کاربران خود که حجم عظیمی از کاربران وب را تشکیل می‌دهند، ارائه کند.

* باید به نام این دو شرکت، نام Zoho را نیز اضافه کرد، شرکتی که در عرصه نرم‌افزارهای اداری بسیار خوب عمل کرده است. پریانا در مقاله‌ای به طور مفصل به این موضوع خواهد پرداخت.


افزایش ادلیست  یاهو  و افزایش بازدید سایت تضمینی
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید: برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: